DoporučujemeZaložit web nebo e-shop

Kapalinové brzdy

Vítejte na stránce brzdy.websnadno.cz v sekci Kapalinové brzdy

Úpravu tohoto bloku zahájíte dvojklikem...

Princip

Tlak je vytvořen brzdovým pedálem působícím na píst v hlavním válci. Pístky v brzdových válečcích mají různě velké plochy. Na menší plochu pístku působí menší tlak kapaliny

a naopak. Kapalinové brzdy pracují s vysokým tlakem (až 18 MPa) díky tomu můžou brzdové soustavy využívat malé rozměry. Při malých vůlích, které jsou v kapalinových brzdách,
 se po stlačení brzdového pedálu dá do pohybu malé množství kapaliny, tlak vzroste a brzdy začnou účinkovat. Tzn., že pracují s minimálním zpožděním. Kapalinové brzdy vyžadují minimální údržbu.

Na hlavní brzdový válec působí síla brzdového pedálu. Ta bývá zvýšena posilovačem brzd. V některých částech brzdové soustavy mohou být regulátory tlaku brzdové kapaliny
 (např.: okruh brzd zadní nápravy). Obvykle se jako přední brzdy používají kotoučové a zadní bubnové. Ovšem je možno použít u všech kol kotoučové brzdy.

Z důvodu bezpečnosti jsou brzdy tvořeny dvěma na sobě nezávislými okruhy. Při poruše jednoho okruhu musí být vozidlo schopno brzdit okruhem druhým

Konstrukce

Na hlavní brzdový válec působí ovládací síla brzdového pedálu, která bývá zvýšena posilovačem brzd. Pomocí hydraulického převodu je možno vytvořit velkou přítlačnou sílu v kolových brzdách při poměrně malé ovládací síle na brzdovém pedálu. V některých částech brzdové soustavy (např. v okruhu brzd zadní nápravy) mohou být omezovače nebo regulátory tlaku brzdové kapaliny

Jako kolové brzdy se převážně používají u předních kol kotoučové brzdy  a u zadních bubnové .Ovšem stále častěji se používají kotoučové brzdy u všech kol.

Z důvodu bezpečnosti dnes bývají brzdy tvořeny dvěma na sobě nezávislými okruhy.
Proto se u kapalinových brzd používá dvojitého tandemového hlavního brzdového válce. Díky tomuto při poruše jednoho okruhu je vozidlo schopno zabrzdit okruhem druhým